Nytt nätverk för unga konstintresseradR

I december startade ett nytt nätverk för unga. Nätverket kommer under året att arrangera workshop för äldre barn, ungdomar och unga vuxna för att fånga upp konstintresserade i hela landet.

Vi vill nå så många unga som möjligt och ber er därför sprida inbjudan till alla era medlemmar och uppmuntra dem att sprida vidare till äldre barn och ungdomar med ett intresse för konst och eget skapande. Sprid gärna inbjudan på er hemsida, i sociala medier och i andra kanaler så vi kan fånga upp en ny generation konstintresserade.

Kommande digitala workshop är redan nästa onsdag den 26/1 kl 18.00-20.00. Workshopen vänder sig till alla som är intresserade av graffitti och muralmåleri. Från torsdag den 20/1 kan du anmäla dig till workshopen.

Men redan nu på onsdag 19/1 kl 18.00 hålls ett öppet planeringsmöte på Discord inför workshopen där det är fritt att komma med input eller bara lyssna på vad som är på gång. NÄTVERKET kommer att utgå från Discord som en levande plattform och alla intresserade är varmt välkomna att ansluta sig till servern via denna länk: https://discord.gg/ERxjZdhYW6

NÄTVERKET är en ny form av drop in-kurs och ett nätverk för att ge inspiration till skapande i det offentliga rummet – ny offentlig konst. Vi arbetar utifrån principen each-one-teach-one där kursinnehållet styrs av vad deltagarna vill lära sig och vad de eventuellt vill lära ut till andra. NÄTVERKET kommer att erbjuda kontinuerliga (men ej obligatoriska) digitala träffar under 2022, samt en levande plattform på Discord.

NÄTVERKET för: ny offentlig konst drivs av Riksförbundet Sveriges Konstföreningar, Gatans Rum och Streetcorner och finansieras av Statens Kulturråd.