Ordföranden har ordet

Medlemsinformation april 2021

Kungsör i april 2021

Till medlemmarna i Kungsörs Konstförening.

Här kommer lite information vad gäller pågående och kommande konstutställningar.

Som vi hoppas att ni vet, pågår just nu ”Gå på känsla”, en utställning med Linda Undegårds måleri. Den nås via bibliotekets baksida och har öppet 3 timmar/dag, 12 – 24 april. En vakt ser till att besöksantalet hålls lagom stort.

måndag 14 -17, tisdag 16 – 19, onsdag – torsdag 14 -17, fredag 12 – 15 och lördag 10 – 13.

I maj brukar kommunen bjuda till Konstsafari. Konstföreningen brukar medverka vid samlingsutställningen på Kungsudden. En sådan kommer inte att arrangeras i år. Men det blir kanske ändå möjligt att besöka några konstnärer och ta del av deras konst. Information kommer i så fall snart att presenteras på Kungsörs hemsida med datum, tider och karta.

I juni hade vi planerat in en utställning med Britt Bogårdhs måleri. Den måste tyvärr ställas in på grund av sjukdom. Vi hoppas att det kan bli möjligt vid ett senare tillfälle.

I stället har vi glädjen att bjuda in Marica Ågren Hagblad. Det blir en utställning utan vernissage, från måndag den 7 juni – lördag den 18 juni.

Den fortsatta utställningverksamheten har ännu inte helt fastlagt.
Som ni redan fått information om finns något att se fram emot varje månad. Exakta datum återkommer vi med.

Mona och Pekka Hedin i augusti

Lilian Granquist Fransson i september

Annette Vollrathson i oktober

Kungsörs 6-åringar i november

Julsalong i december

Med vänliga hälsningar från styrelsen i Konstföreningen

genom Mette K Forchhammer, ordf.